jueves, 24 de marzo de 2011

" El cazo de Lorenzo"


DIVERSITAT:
“El Cazo de Lorenzo”

Crec que és una historia molt maca, i que dona molt de joc per poder treballar la diversitat.
Algunes de les activitats que faria són les següents: Una activitat consistiria en fer el visionat d’aquest vídeo, un cop l’hagin vist faríem una reflexió conjunta, perquè tots els nois/es poguessin explicar que és el que creuen que passa en aquest conte. Si en aquesta reflexió sorgeix el tema que en Lorenzo es pot sentir malament per ser diferent a la resta, doncs faríem una altre reflexió del perquè la gent el pot mirar diferent, si creuen que el podrien ajudar, si s’han sentit mai com el Lorenzo... En un primer moment faria una activitat reflexiva, en la que els nois/es poguessin parlar de les seves diferencies, fomentant el diàleg i la reflexió.  

Un cop treballada aquesta reflexió treballaria activitats més dinàmiques, en les que cada nen se li assignés algun paper, i s’hagués de trobar amb entrebancs com li passa al Lorenzo, faríem una reflexió de com s’han sentit interpretant aquest paper, i com la resta l’han vist o s’han sentit.
Un altre de les activitats que faria consistiria en fer una graella, en la que els nens/es haguessin d’escriure coses sobre ells,sobre els seus gustos com per exemple color preferit, hobby, musica, etc. Un cop tothom tingués omplerta la seva graella, faríem una posada en comú, en una graella gran, i veuríem quants colors sortirien, quants hobbys, etc. Desprès de realitzar aquesta graella, els hi demostraria que aquestes diferencies potser no son tant evidents com d’altres, i que segur mai havien mirat o tractat malament a un company perquè li agradés el color blau en comptes del verd. 

Crec que intentaria fer una conscienciació social, ja que manca, cada cop hi ha menys respecte, i això s’ha de treballar tant a les escoles com a casa. Cada cop hi ha més nens/es a les escoles amb NEE, i és per això que hem d’ajudar a tots els nens/es  a créixer respectant la diferencia.

 També aprofitaria qualsevol conflicte que hi hagués a l’aula, ja que treballar des del context més pròxim els hi ajuda a entendre millors els conflictes i prendre una altre actitud davant aquests. Si algun conflicte tingués a veure amb aquest tema, en un primer moment ho treballaria amb les parts implicades, però ho posaria en comú amb tota l’aula, perquè cadascú pogués aportar les seves idees, solucions, etc.
“La uniformidad es la muerte; la diversidad es la vida.”
Mijail Bakunin

“El respeto no es el virus que invade la diferencia, es el pionero de la aceptación y el marinero del amor. Respeto es amar las diferencias de quien desprende la barca de competencia.”

No hay comentarios:

Publicar un comentario